Nieuwe hagelslag van Fred&Ed

Na een korte wandeling door de Jumbo stuit ik op een kartonnen stelling. Deze stelling presenteert de nieuwe (h)eerlijke melk hagelslag van Fred & Ed, met maar liefst 25% korting. Met zo’n leuke aanbieding is die hagelslag het proberen wel waard!Hagelslag Fred &Ed

Bij dit nieuwe product van Fred & Ed wordt gebruik gemaakt van de penetratiestrategie. Deze marketing strategie houdt in dat het nieuwe product tegen een lage prijs wordt geïntroduceerd. Het doel hiervan is om consumenten snel bekend te maken met het product; zodra er korting wordt gegeven doen consumenten sneller een ‘probeer-aankoop’. Als het product bevalt komen er waarschijnlijk vervolg aankopen, ook wanneer het product tegen zijn ‘gewone’ prijs wordt verkocht.

De bepaling van deze introductie prijs is waarschijnlijk tot stand gekomen naar aanleiding van een aantal oriëntaties. Zo zijn er bijvoorbeeld de oriëntatie op de prijs van concurrenten, en de oriëntatie op wat de koper bereid is voor dit product te betalen.
Over een paar weken zal de actie-stelling van Fred & Ed (h)eerlijke melk hagelslag weg zijn, en is het product tussen alle andere 100 soorten hagelslag te vinden. Nu maar hopen voor meneer Fred & Ed dat het product de consumenten bevalt en het voortaan bij hun basis boodschappen hoort.

Bron: Boek ‘Grondslagen van de marketing’

Plaats een reactie